Публiкацii
 

Речові права реєструються

foto

відтепер по-новому

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» й інших законодавчих актів України» визначає новий концептуальний підхід до побудови системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за принципом «єдиного вікна».

Він, зокрема, полягає в тому, що проведення державної реєстрації речових прав, як на земельні ділянки, так і на об’єкти нерухомого майна, розміщені на них, а також обтяжень таких речових прав повинно здійснюватися в одному реєстрі – Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Таку державну реєстрацію будуть проводити органи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та нотаріуси, які є спеціальними суб’єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.

Загальний строк проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав складає 14 робочих днів. Якщо під час розгляду заяви про проведення державної реєстрації права власності чи іншого речового права було подано заяву про проведення державної реєстрації обтяження речових прав на те саме майно, така заява розглядається у строк, що не перевищує 10 робочих днів. Державна реєстрація обтяжень речових прав на нерухоме майно, іпотеки проводиться в день надходження відповідної заяви. Також реєстрація прав, які виникають у результаті вчинення нотаріальної дії, проводиться нотаріусом одночасно з вчиненням таких дій. Процедура проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюється Порядком, який набрав чинності з 1 січня цього року.

«Новини» поцікавились у приватного нотаріуса Ужгородського районного нотаріального округу Інни Рєзванової, чи потрібно проводити перереєстрацію прав на нерухоме майно, якщо права вже були зареєстровані?

 — З 1 січня 2013 року Реєстр прав власності на нерухоме майно, Єдиний реєстр заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державний реєстр іпотек припинили своє функціонування. Їх замінив Державний реєстр прав. Втім, права на нерухоме майно та їх обтяження, що були зареєстровані до нового року, визнаються державою, якщо їх реєстрація була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення цих прав, або якщо відповідне законодавство не передбачало проведення державної реєстрації цих прав. В обов’язковому порядку «перереєструвати» право на нерухомість необхідно тільки в разі, якщо виникла необхідність її відчуження. У такому випадку перереєстрацію речових прав на нерухоме майно проводитиме нотаріус, який перевірить інформацію в реєстрах і перенесе її у Державний реєстр прав. У разі, якщо ви не маєте наміру вчиняти дії з нерухомим майном, державна реєстрація прав у єдиному Державному реєстрі  проводиться за бажанням власника чи користувача.

Чи усі нотаріуси зможуть проводити державну реєстрацію прав?

— Відповідно до положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» нотаріус, який вчинив нотаріальну дію з нерухомим майном, проводить державну реєстрацію речового права, що виникло у результаті вчинення такої дії. При цьому закон не встановлює винятків ні для державних, ні для приватних нотаріусів у сфері державної реєстрації прав.

Як, згідно з новим законом, проводиться державна реєстрація права власності на придбану квартиру, зокрема на підставі договору купівлі-продажу?

— Державна реєстрація права власності на квартиру, що виникло на підставі договору купівлі-продажу, проводиться нотаріусом, який посвідчив такий договір. Документи, які необхідно подати для проведення державної реєстрації прав: заява про державну реєстрацію, копія документа, що посвідчує особу заявника, копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (крім випадків, коли особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України), документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, документ про сплату державного мита (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита), договір купівлі-продажу нерухомого майна.

Інно Дмитрівно, а як нині здійснити державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, отримане у спадок?

— Перш за все слід зауважити, що, оскільки при отриманні нерухомого майна у спадщину спадкоємець звертається до нотаріуса для оформлення свідоцтва про право на спадщину, державну реєстрацію права власності на таке майно здійснюватиме нотаріус. Документи, які необхідно подати для проведення державної реєстрації прав, практично ті ж, що й для реєстрації майна на підставі договору купівлі-продажу.

Надія САРАНА, газета "Новини Закарпаття".


10:44 24.01.2013
Переглядів: 43


Також читайте:

Ринок нерухомості: нічого страшного немає?

Реєструвати нерухоме майно закарпатці тепер будуть по-новому

Змінився порядок реєстрації нерухомого майна

Підприємцям та юридичним особам віднині не потрібно реєструватися

Коментарi

Усi коментарi

Додати коментар

Iм'я
Коментар
Код

Незабаром на Закарпаттi

Фестивалі та культурні атракції на Закарпатті у січні 2013 року >>>

На Масляну в Ужгороді будуть пекти палачінти >>>

Незабаром відбудуться ігри шкільної ліги КВН >>>

В Ужгороді можна буде почути "HOLLYWOOD" >>>

На Міжгірщині відбудеться фестиваль фрірайдерів і джибінгерів >>>

«Брати блюзу» дадуть концерт в Ужгороді >>>

У Пилипці пройде юнацька спартакіада з гірськолижного спорту >>>

Вiдпочинок, туризм
Санаторii, оздоровлення
Дiлове Закорпаття Курси валют


redtram